Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/foraldrautbildning.se/public_html/wp-content/themes/foraldrautbildning/functions.php on line 77

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/foraldrautbildning.se/public_html/wp-content/themes/foraldrautbildning/functions.php on line 77

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/foraldrautbildning.se/public_html/wp-content/themes/foraldrautbildning/functions.php on line 105

Gravidyoga

Gravidyoga

Att träna gravidyoga hemma är ett utmärkt sätt att hålla sig i from under graviditeten. För dig som är gravid så kan yoga gynna ditt välbefinnandet, lära dig att slappna av och förbereda dig både fysiskt och mentalt inför förlossningen.

I vår onlinekurs får du ta del av 3 olika program med övningar i gravidyoga. Varje program är runt 30 minuter. Syftet är att ge er yogaprogram att träna genom hela er graviditet.

Vid köp får du tillgång till yogakursen under 4 veckors tid. Under denna tid kan du gå utbildningen när du vill och hur många gånger du vill. Totalt är kursen ungefär 1 1/2 timme.

4 veckor – 399 kr


Gravidyoga hemma

Gravidyogan kan anpassas efter din egna förmåga och förutsättningar. Samt lindra besvär som kan uppkomma under graviditet såsom tex ryggvärk, ischias och sömnproblem.

Yogan ger dig även viktiga verktyg inför förlossningen – förmågan att slappna av, fokusera och andas medvetet. Många av ställningarna kan också användas som förlossningsställningar.

Andningen spelar en stor roll i yogan, det medvetna andetaget underlättar både kroppslig och mental medvetenhet och avslappning. Detta hjälper dig att fokusera och kontrollera tankar och känslor. Vissa övningar i yogaprogrammen kommer upprepas andra är statiska. Vid statiska övningar koncentrera dig på att slappna av och andas.

Gravid yoga övningar

Ett pass innehåller styrka, kroppsmedvetenhet, andning och avslappning.

I denna utbildning får ni ta del av tre olika träningsprogram, där vardera yogaprogram är runt 30 minuter. Programmen skiljer sig åt och i onlinekursen hittar du du tre program med följande inriktningar.

  • ett med fokus på stretch
  • ett som är mer fokuserat på styrka
  • ett för senare delen av er graviditet då ni kanske inte i samma utsträckning orkar ta er ner på golvet för att göra yoga.

Syftet är att ge er yogaprogram att träna genom hela er graviditet.