Mammaträning

 

Träning efter förlossning

En graviditet och förlossning är en stor påfrestning på kroppen. Även om du inte tränat tidigare så är det efter förlossningen bra att komma igång med lite träning så att kroppen bättre återhämtar sig. Det minsta du ska göra, vilket du alltid ska göra, är att träna upp styrkan i bäckenbottenmuskulaturen. Detta minskar risken för inkontinens och/eller framfall samt har den positiva effekten att bidra till ett bättre sexliv. 

Kurser om träning efter förlossning

I vårt utbud har vi tre stycken olika kurser i mammaträning och om träning efter förlossning. Träningsprogrammen är framtagna i samarbete med träningsexpert Towe Andersson som har arbetat med träning och rehabilitering i över 15 år. Kurserna kostar 199 kronor och då kan du se dem när du vill och hur ofta du vill under fyra veckors tid. 

Mamma kom igång - Denna kurs är framtagit för att bygga upp den nyblivna mammans kropp efter graviditet och förlossning. Träningsprogram som har till syfte att återskapa och förbättra din kontroll över din bäcken- och inre magmuskulatur samt försiktigt bygga upp muskelmassan. Syftet med övningarna är att öka din kroppsmedvetenhet och att stärka musklerna. Inga redskap krävs. Mer om kursen

Mamma kom i form - en kurs för dig som kommit lite längre i din träning. I detta program bygger vi upp muskelstyrka i armar, ben, mage, rumpa, rygg och axlar. Har du inte redan gått steg 1 – mamma kom igång, är det otroligt viktigt att du har full kontroll av din inre magmuskulatur och bäckenmuskulatur innan du startar detta program. Övningarna som ges kräver inga redskap utan den vikt du använder är ditt barn. Mer om kursen.

Mamma fitDetta program kommer att bygga muskelstyrka, uthållighet och din puls kommer att höjas. Detta är träningspasset för dig som redan har full kontroll över din bäckenbotten och inre magmuskulatur och som har varit fysiskt aktiv en tid efter förlossning. Du själv sätter gränsen beroende på träningsvana, men oavsett om du är nybörjare eller mycket vältränad får du en utmaning med detta träningsprogram. Mer om kursen.

Mammaträning - våra kurser

Träning efter förlossning övningar

Det som ofta efterfrågas är olika övningar vid träning efter förlossningen. I våra onlinekurser ger vi dig tips, råd och övningar som du kan utföra i ditt hem, när det passar dig. Ofta är det lättare att ta till sig och lära sig övningarna när man får lov att titta på dem i lugn och ro, samt pausa och se om hur många gånger man vill under perioden. Varje kurs och dess övningar är tillgängliga under fyra veckor.